Civil war recenzie filme

De ce (nu) ne-a placut Captain America: Civil War. O recenzie “la rece”

In sala de la Glendale, Cotroceni, era destul de frig. Anca a stat cu geaca pe ea, eu fiind un fel de Winter Soldier, am indurat in tricou. Si cand zic “indurat”, o fac intentionat. Stiu ca multi nu vor fi de acord cu review-ul Civil War care urmeaza dar, hei, nu putem multumi CHIAR pe toti. Desi incercam : )

Soooo…o sa presupun ca esti la curent cu saga Marvel inceputa cu Iron Man 1 in urma cu ceva (buni) ani, cu increngatura de personaje care, frumos, s-a dezvoltat de-a lungul a ~10-12 filme de-a lungul anilor. Totul a dus catre aceasta productie, poate una dintre cele mai ambitioase up to date, in care o pleiada de personaje vechi si unul nou, Pantera cea Neagra, se intalnesc intru a oferi privitorilor…un nou joc video, fara controllere insa.

Bine, to be fair, ceva mai mult decat batai mindless si punch line-uri care se vor amuzante. A fost ceva mai mult de atat. Asa ca let’s start with the beginning.

Scenariul

Se face cum ca Omenirea s-a cam saturat sa fie martora super eroilor nostri care zboara, plutesc, muta obiecte sau se micsoreaza indecent de mult, asa ca Natiunile Unite, alaturi de inca multe zeci de state, printre care Romania nu se afla (!), le cam zic Avengersilor, fratilor, ori semnati aciulea cum ca interveniti unde si cand decidem noi, ori…va agatati pelerinele colorate-n cui si, vorba Terminatorului, (h)asta la vista, baby!

Captain America, cu un c*i mai mare, zice ca nu frate, ca stati ashea, ca atunci ne ingraditi libertatile, ca fara noi you’re fucked, ca avem datorii fata de Pamanteni, ca noi avem grije de voi si ca…jos cenzura. Huo. Starku`, aka Omu` de Fier care de fapt nu-i de fier ca daca ar fi fost de fier ar fi mierlit-o de mult, mai calm din fire, zice ca da` dom`le, aveti dreptate, semnam! E bine, ma voi bucura de miliardele mele linistit, poate asa o recastig si pe Pepper, roscata mea focoasa, si o sa-mi pierd virginitatea iar.

Asadar, parerile estem impartite – aia de semneaza Magna Carta Natiunilor Unite si ailalti care nu o semneaza. Si, asa cum se cuvine, chestia asta, cumulata cu o intriga despre un Gigi cu accent Belgradestinian care vrea sa-si razbune familia moarta din vina Avengersilor si care are ca scop distrugerea lor dinauntru, duce la o rafuiala intre cele doua tabere.

Personagiele, sufletu` comertului

Pe langa obisnuitii Hawkeye, Iron Man, Captain Amerca, Black Wi(n)dow, Vision, Scarleta Witch, aghiotantii lor, isi fac aparitia si Spider-Boy + Black Panther.

Spider-Boy, care inca nu e Man ca e puber, ceea ce e fun ca asta observa si Stark si face misto de el (una dintre highlight-urile filmului, de altfel), este chiar fain. Dinamic, simpatic, pustiu` joaca bine, nu se da dur, e entuziast…na, ca si cum tu te-ai trezi cu super mega puteri intr-o superba dimineata. Crede-ma, ai fi entuziast(a). Si el e. So, we loved this new Spider-…Man…Boy…Kid. Looking forward to more of him!

Black Panther, aka rege peste un tinut desertic si destul de nasol, cel mai bogatan personaj Marvel, are niste gheare tare smechere si, precum toate personajele Marvel din filme (bine, nu chiar toate, majoritatea), este cel putin un mic Bruce Lee. Si are un mega costum dintr-un material fictiv, arata foarte smecher, poate daca-l aveam si eu in generala as fi evitat bataia aia de mi-o luai in curtea scolii. Dar n-am avut-o, bummer. Omul joaca bine, se bate bine, e spectaculos. Nu prea afli multe despre el, nu i se ofera parca suficient timp, insa este schitat ok-ish. For starters.

Civil War review

Marii absenti – Thor (fetele au oftat amar in sala) si Hulk. Dar macar i-au amintit, e ok, exista, undeva, acolo, erau ocupati.

No, legatura dintre personaje a fost ok, bunicica, si-au jucat rolul fara mari pretentii, did their actor jobs bine. Highlight-uri pe Spider-Boy si Iron Man.

Nu credeam ca o sa zic asta vreodata, insa cele mai faine scene din film au fost tocmai cele in care personajele glumeau, faceau misto de puterile lor, erau…witty. Si zic ca nu as fi crezut ca o sa zic asta, pentru ca de obicei TOCMAI asta detestam la filmele Marvel – glumele, poantele spuse in timpul batailor. Lumea se clatina in jurul lor, iar ei aruncau punch-line-uri previzibile si nenaturale. Acum insa, secventele de glumite au fost mult mai putine si deci mai relaxante, mai potrivite, pentru a destinde putin din tonul ceva mai dark al filmului.

Restul productiei insa a fost o abrambureala relativ plicticoasa de jocuri video cu batai, dialoguri in jurul unor mese sau in niste incaperi fancy, niste plimbari prin tari exotice precum Romania, Ferentari, toate croite catre un final previzibil.

Ce a placut si ce a placut ceva mai putin

Este un film decent. Ii dam 7 din 10. Jocul actorilor a fost fain, efectele au fost bune, coregrafia din ce in ce mai inchegata si, desi nu credibila (nu avem pretentia de la un film cu super eroi, doh!), placuta ochiului – desi prea multa. Plot-ul a fost mai complex decat in restul filmelor si parca dialogurile ceva mai putin fortate. Am detestat Iron Man 3 TOCMAI din cauza dialogurilor.

Scena de lupta dintre semnatarii Magna Carta si echipa rebelilor Captain America a fost chiar reusita, punctate de mai sus mentionatele glume (potrivite), secvente dinamice, placute privirii, aproape credibile. Pacat ca nu s-au limitat la asta ci au simtit ca s-ar potrivi scene a la Daredevil cu batai pe scarile blocului – 50 de SWATs impotriva a doi oameni. Ghiciti cine a castigat. Complet credibil.

Ce a mai placut a fost ca, desi nu au reusit complet, fata de Avengers 2, Thor 2,3, Iron Man 2, filmul a reusit sa transmita ceva-ceva emotie. Incepi sa intelegi cat-de-cat personajele, conflictul dintre ele. Nu atat de mult ca in Dark Knight 2 sau Watchmen, dar este un pas in fata pentru Marvel.

Mai sunt cel putin doua secvente care m-au deranjat – Winter Soldier, in perioada lui de dementa, in care voia doar sa omoare, o apuca pe Black Widow de gat cu a sa super mana cu care sparge ziduri, blocheaza gloante (pentru ca TOTI, dar TOTI soldatii DOAR in mana aia trag, yup!), sta cel putin 3-4 secunde asa si….nothing happens. Adicatelea putea sa-i snap her throat in 3 fractiuni, dar…mdeah. Also, fara spoiler, exista o secventa in film in care WS cu Cap pasesc cu grija, pana cand apare Iron Man si, brusc, uita sa faca liniste. Isi baga picioarele. Fuck this, facem haos, e ok daca afla Universul ca suntem aici.

Daca regizorul ar fi avut ceva mai multa grija la altfel de secvente, aparent fara mare insemnatate dar care totusi deranjeaza, ar fi fost mai bun.

3D-ul a fost complet inutil, nu a adus aproape niciun plus productiei. In Batman vs Superman, desi much darker, l-am SIMTIT mult mai prezent, mai util, mai fain realizat. Muzica, la fel, nu a stralucit, dar nici nu a deranjat. Nu as cumpara coloana sonora dar, daca intru in Zara si au soundtrack-ul in magazine, nu as iesi atat de repede precum o fac in prezent. Poti inlocui “Zara” cu orice magazin pune muzica bumti-bumti.

Concluzia-ne? Un 7 din 10, putea fi mai bun, dar, la fel de usor, putea aluneca intr-un ALT simplu joc video cu glumite nepotrivite. Go see it, incurajeaza filmele de genul, have fun, caci pana la urma despre asta-i vorba!

Asteptam cu interes Dr. Strange si Wonder Woman! We have good feelings about these two!

Muah!